luni, 21 august 2017

Rusinos, doamnelor si domnilor politicieni si jurnalisti!

In saptamana ce tocmai s-a incheiat, campania politico-mediatica lansata de PSD-ALDE impotriva militarilor si politistilor a atins doua puncte de varf. In cunoscuta maniera a unora din jurnalistii nostri (excelent sintetizata de Pamfil Seicaru – “Santajul si etajul !”) , varfurile respective au fost atinse in emisiunile “executate” de dl inginer convertit la jurnalism Razvan Dumitrescu .Sigur, nici aceea “executata” de Dana Grecu in aceesi saptamana, avand-o ca prima solista pe dna avocat Alice Draghici nu a fost (cu mult) mai prejos! In emisiunea dnei Dana Grecu am vazut un exemplu clasic de ambuscada mediatica in care, impotriva unui singur reprezentant al militarilor in rezerva- col(r) dr. Mircea Dogaru, a fost concentrat “focul” a trei adversari, mitraliera fiind dna Alice Dragici, iar Dana Grecu a jucat rolul artileriei, prin concluziile (fara fundament!) pe care se straduia sa le incropeasca si sa le impuna prin repetari obstinante, in stilul ce o cartacterizeaza. Dar cine este dna Alice Draghici? Ce o recomanda pentru a rosti “sentinte” in problema pensiilor militare? Nu as putea sa spun prea multe despre ceea ce este domnia sa in realitatea cotidiana: o procuroare convertita la avocatura. Stiu insa ce se doreste sa para ca este: expertul in legislatie, specialistul in drept care spune lumii , nu-i asa, o parere stiintific fundamentata. Aiurea! Prin ceea ce a sustinut, dna Alice Draghici a demonstrat ca este in afara subiectului! Ca, manipuland temele de discutie aruncate in joc de Dana Grecu , incearca sa impuna concluziile pe care le-am mai auzit de la Basescu si acolitii lui( sau “alcooliti” lui). Prin cele ce urmeaza voi demonstra ca dna Alice Draghici a manipulate opinia publica. Mi-a retinut atentia insa o afirmatie a acestei avocate , cand a venit vorba de pensiile magistratilor:”… haideti dle Dogaru, ca nu suntem asa multi ca dvs!” Pai eutanasiati-ne doamnelor si domnilor, pana ce ajungem la numarul convenabil sau disparem de tot! Ii reamintesc dnei Alice Draghici si tuturor celor care se fac ca nu stiu, faptul ca pensile militare nu sunt pensii speciale. Ele NU sunt platite din bugetul de pensii si asigurari sociale, iar in privinta cheltuielilor cu aceste pensii se constata ca: pensia medie din randul celor cu adevarat pensii speciale este cca. 6300 lei, iar pensia medie militara este de cca. 3250 de lei (3000 in MApN si 3500 la MAI); astfel, pentru cei 8600 de “pensionari speciali”(printre care si colegii procurori si judecatori ai dnei Draghici!) se cheltuiesc lunar 54.180.000lei, iar pentru 150.000 de pensionari militari se cheltuiesc 487.500.000lei. Deci , pentru de aproape 18 ori mai multi pensionari militari se cheltuiesc doar de 9 ori mai multi bani decat pentru cei 8600 de pensionari speciali. Si unde este atunci “periculozitatea” pensiilor militare? Sunt ele atat de exorbitante , asa cum sunt prezentate de condotierii de presa si de politicieni? Atunci cum sunt cele ale “specialilor” , de vreme ce media lor este dubla fata de cea a pensiilor noastre? Evident dna Draghici si dna Grecu nu au avut ochi (minte si bun simt , din pacate!) sa se informeze si sa prezinte adevarul. Ele au “cantat partitura” comandata de PSD- ALDE. Hai ca la o avocata, poate ar mai fi de inteles , dar la o jurnalista care se crede“cu staif” este impardonabil! Dar sa revin la “punctele de varf” ale campaniei de saptamana trecuta. Ambele au fost comandate de PSD si executate de Razvan Dumitrescu in formatul déjà consacrat pentru hiperbolizarea personajelor politice de catre televiziunile partizane in raport cu anumite partide si orientari politice: “INTREVIUL DE ALBIRE SI PREAMARIRE”. Astfel, am asistat la doua “dueturi” gretoase, in format “interviu de albire si preamarire”. Primul, desfasurat avand-o ca invitata pe dna ministru de interne Carmen Dan, a urmarit “albirea” acesteia. In sensul indepartarii oricarei suspiciuni care ar fi putut plana asupra dominei sale in legatura cu cele doua cazuri care au declansat “ scandalul pensiilor militare”. Bref, doua cadre tinere din MAI au fost pensionate si instant reangajate in acelasi minister. Unul , daca retin eu bine, chiar consilier al dnei ministru. Pensiile consistente al celor doua persoane si reangajarea pe posturi foarte bine platite au determinat reactia( dubioasa, zic eu a dlui Coarna!) in presa. Si de aici, intorcand vinovatia evidenta a dnei ministru in cele doua cazuri, s-a decalnsat blitz krieg-ul impotriva pensiilor militare de stat. Ca sa nu lungim povestea, afirmatiile cele mai jenante facute atat de Razvan Dumitrescu cat si dna ministru Carmen Dan cu privire la cele doua cazuri au fost: “s-au pensionat” , “s-au angajat in M.A.I. …”. MINCIUNI !!! Cele doua persoane AU FOST PENSIONATE SI IMEDIAT ANGAJATE IN M.A.I. PRIN ACTELE SEMNATE DE DNA MINISTRU! ILEGAL as zice eu, daca luam in considerare varsta lor si situatia de fapt si de drept. Si iata argumentele legale: 1)avand in vedere varsta, cei doi nu aveau dreptul la pensie militara pentru limita de varsta. Prevederile Legii nr.223/2015,ART. 16(inainte de modificarea prin OUG 59/2017) sunt clare: (1) Au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a) au împlinit vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă; b) au o vechime efectivă de cel puţin 25 de ani, din care cel puţin 15 ani reprezintă vechimea în serviciu. (2) Vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă, prevăzută la alin. (1) lit. a), este de 60 de ani. Atingerea acestei vârste se realizează prin creşterea vârstelor standard de pensionare, conform eşalonării prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege. 2)deci, rezulta ca cele doua persoane aveau dreptul la pensie de serviciu anticipata sau anticipata partiala. Numai ca , iata cum, in ce cuantum si in ce imprejurari se acorda aceste doua specii de pensie militara, potrivit aceleiasi Legi 223/2015: ART. 17 (1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ condiţiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b), au împlinit vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă diminuată cu 5 ani şi se află în una dintre următoarele situaţii: a) sunt trecuţi în rezervă ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a reorganizării unor unităţi şi a reducerii unor funcţii din statele de organizare, precum şi pentru alte motive sau nevoi ale instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi securităţii naţionale; b) sunt trecuţi în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de expertiză medico-militară. (2) La acordarea pensiei de serviciu anticipate, diminuarea vârstei standard de pensionare cu 5 ani prevăzută la alin. (1) nu poate fi cumulată cu nicio altă reducere reglementată de prezenta lege sau de alte acte normative. ART. 18 (1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată parţială militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în activitate, care au o vechime efectivă de minimum 20 de ani, dintre care cel puţin 10 ani vechime în serviciu, şi care se află în una dintre următoarele situaţii: a) sunt trecuţi în rezervă ori au încetat raporturile de serviciu, ca urmare a reorganizării unor unităţi şi a reducerii unor funcţii din statele de organizare, precum şi pentru alte motive sau nevoi ale instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi securităţii naţionale; b) sunt trecuţi în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de expertiză medico-militară. (2) Cuantumul pensiei anticipate parţiale pentru militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special în activitate prevăzuţi la alin. (1) se calculează pentru numărul anilor de vechime în serviciu stabiliţi în condiţiile art. 3 lit. e), la care se adaugă sporurile acordate conform art. 24. (3) La împlinirea vârstei standard de pensionare, prevăzută de prezenta lege, pensia de serviciu anticipată parţială devine pensie de serviciu pentru limită de vârstă, iar cuantumul pensiei militare se recalculează prin raportare la vechimea cumulată calculată la data trecerii în rezervă ori a încetării raporturilor de serviciu. ART. 24 La stabilirea pensiei se ia în calcul, pentru fiecare an lucrat efectiv, în condiţiile stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2001, cu modificările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.822/2004, cu modificările ulterioare, astfel: a) 1 an şi 3 luni, în cazul celor care şi-au desfăşurat activitatea în condiţii deosebite; b) 1 an şi 6 luni, în cazul celor care şi-au desfăşurat activitatea în condiţii speciale; c) 2 ani, în cazul celor care şi-au desfăşurat activitatea în alte condiţii. Si daca acestea sunt prevederile legale, prevederi pe care dvs , dna ministru, sunteti obligata se le aplicati, cum i-ati scos la pensie pe cei doi politisti ? Nu , nu doamna , ei nu au iesit la pensie. I-ati scos la pensie , se pare chiar incalcand legea , pe ici pe colo , in partile esentiale. Va intreb public(vorba lui Basescu, cu al carui regim incepe sa semene actuala guvernare, cel putin pentru unii!): in care din situatiile prevazute de alin (1)pct. a si b ale art 17 si 18 din Legea nr. 223/2015 se incadreaza cei doi tineri pensionati? Si, avand in vedere aceasta situatie neclara, ca sa nu spun ilegala, se naste si o alta intrebare: cum de au pensii atat de mari, mai ales in situatia in care aveau dreptul la „pensie anticipata sau mai de graba anticipata partiala”? Raspunsul este clar: prin matrapazlacuri facute de sau cu aprobarea factorului politic, pe langa lege! Dle Razvan Dumitrescu , aceste fapte evidente si pentru o gaina chioara cum de nu v-au atras atentia? Unde este bunul simt macar, daca nu deontologia jurnalistului care va obligau sa va informati, simplu, citind normele care reglementeaza acordarea pensiilor militare de stat, iar apoi sa verificati faptele ce v-au fost prezentate ? Si au mai fost si alte minciuni si manipulari pe care le-ati „rostogolit” in acest interviu, de manuta cu dna ministru, comune in cvasitotalitatea emisiunilor dvs pe aceasta tema. Mizerabil dle Razvan Dumitrescu demersul dvs! La fel cum a fost si cel facut in duet cu dl prim ministru Mihai Tudose, in care ati pus in opera un adevarat „laudatio” la adresa guvernarii PSD-ALDE . Nu va condamn pentru asta,este dreptul dvs.sa exprimatim o opinie. Dar va intreb: de ce pe baza de minciuni , cel putin la adresa militarilor si a pensiilor militare? Ati rostogolit , impreuna cu dl prim ministru aceleasi minciuni de pana acum , ridicate insa la rang de „masuri providentiale , de salvare nationala” care elimina obstacolul major reprezentat de pensile militare din drumul Romaniei pe directia fauririi... stiti dvs! Prima minciuna :pensiile militare ajung la 120% din solda/salariul avut in ultima luna de activitate.IATA DOVADA MINCIUNII, furnizata de prevederile Legii nr. 223/2015(inainte de a fi modificata prin OUG nr.59/2017): ART.28 (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcţia de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) - c), în care nu se includ: a) diurnele de deplasare şi de delegare, indemnizaţiile de delegare, detaşare sau transfer; b) compensaţiile lunare pentru chirie; c) valoarea financiară a normelor de hrană şi alocaţiile valorice de hrană; d) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecţie şi de lucru, a alimentaţiei de protecţie, a medicamentelor şi materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protecţie a muncii, precum şi a uniformelor obligatorii şi a drepturilor de echipament; e) primele şi premiile, cu excepţia primelor de clasificare, de specializare şi de ambarcare pe timpul cât navele se află în baza permanentă; f) indemnizaţiile de instalare şi de mutare, precum şi sumele primite, potrivit legii, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare în interesul serviciului; g) contravaloarea transportului ocazionat de efectuarea concediului de odihnă, precum şi a transportului la şi de la locul de muncă; h) plăţile compensatorii şi ajutoarele la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv la încetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie; i) compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat; j) restituiri şi plăţi de drepturi aferente altei perioade de activitate decât cea folosită la stabilirea bazei de calcul; k) majorările/stimulările financiare acordate personalului pentru gestionarea fondurilor comunitare, precum şi a împrumuturilor externe contractate sau garantate de stat; l) drepturile salariale acordate personalului didactic salarizat prin plata cu ora şi drepturile salariale acordate pentru efectuarea orelor de gardă de către personalul medico-sanitar; m) sumele încasate în calitate de reprezentanţi în adunările generale ale acţionarilor, în consiliile de administraţie, în comitetele de direcţie, în comisiile de cenzori sau în orice alte comisii, comitete ori organisme, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată, indiferent de forma de organizare sau de denumirea angajatorului ori a entităţii asimilate acestuia; n) drepturile specifice acordate personalului care a participat la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român; o) sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale acordate şi personalului militar, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, prevăzute în anexa nr. II - Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Învăţământ" şi în anexa nr. III - Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Sănătate" la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările şi completările ulterioare; p) alte venituri care, potrivit legislaţiei în vigoare la data plăţii, nu reprezintă drepturi de natură salarială sau asimilate salariilor. (2) Pentru militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special pensionaţi în condiţiile art. 19, 26 şi 38, baza de calcul utilizată pentru stabilirea pensiei militare de stat este cea prevăzută la alin. (1), actualizată la data deschiderii dreptului la pensie. ART. 29 (1) Cuantumul pensiei de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel: a) militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, cu vechime cumulată conform art. 3 lit. f) de cel puţin 25 de ani, beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 65% din baza de calcul prevăzută la art. 28; b) pentru fiecare an care depăşeşte vechimea prevăzută la lit. a), la cuantumul pensiei se adaugă câte 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28. (2) De pensie de serviciu beneficiază şi militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în condiţiile legii, cu o vechime cumulată de până la 25 de ani, cuantumul pensiei fiind diminuat cu 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28 pentru fiecare an care lipseşte din această vechime. (3) Cuantumul pensiilor militare de stat stabilite în baza prevederilor art. 19 şi 26 se determină proporţional cu numărul anilor de vechime în serviciu, la care se adaugă sporurile prevăzute la art. 24, în raport cu vechimea prevăzută la alin. (2). #M1 ART. 30 Pensia stabilită, recalculată şi actualizată în condiţiile prezentei legi nu poate fi mai mare decât 85% din baza de calcul prevăzută la art. 28. Se impune o prima concluzie: baza de calcul a pensiei militare de stat este mai mica decat veniturile din care aceasta se constituie. Pentru celelalte concluzii, sa analizam doua exemple, purtand asupra aceluiasi venit baza de calcul a unei pensiii militare pentru limita de varsta: A)Calculul pensiei militare pentru limita de varsta inainte de emiterea OUG nr.59/2017 Venitul baza de calcul pentru pensia militara de stat=4000lei brut ; 85% maximum la care se putea ajunge= 3400 lei brut; Aplicarea art 11 din Legea nr. 80/1995privind Statutul cadrelor militare =680 lei brut TOTAL=4080 lei brut adica 102% din baza de calcul, care asa cum am aratat , potrivit art 28 din Legea nr.223/2015, este mai mica decat vaniturile lunare brute luate in calcul la stabilirea bazei de calcul a pensiei militare. Unde sunt cei 120% pomeniti de dl prim ministru in interviul acordat (aranjat, era sa scriu!) dlui Razvan Dumitrescu? Unde sunt cei 130% din vorbirile veninoase ale dnei Lia Olguta Vasilescu? B) Calculul pensiei militare dupa emiterea OUG nr.59/2017 Venitul brut baza de calcul: 4000; 11,5%asigurari sociale= 460 lei 5,5% asigurari de sanatate= 220lei Venit impozabil= 3320lei; 16% impozit pe venit=539lei Venit baza de calcul a pensiei militare=2789 lei 85% maximum la care se poate ajunge =2370,65(vechime completa si varsta standard de pensionare, eventual micsorata cu 5 ani , strict in situatiile prezentate mai sus prin redarea textului Legii nr. 223/2015); Aplicarea art 11 din Legea nr. 80/1995privind Statutul cadrelor militare =474,13 lei; TOTAL=2844,78 lei brut, supus deci impozitarii. S-a realizat deci o scadere a pensiilor militare de stat cu cca. 30,2%. ASTA A FOST TINTA si NIMIC ALTCEVA! Si atunci de ce atata minciuna si culpabilizare: militarii ies la pensie de cand poarta spilhosen, si au pensii de 120%-130% fata de solda avuta, daca li se mareste pensia o data cu cresterea soldelor militarilor in activitate militarii in rezerva ajung sa ia pensie mai mare decat acestia…? Nu vreau sa inchei inainte de a arata si sublinia un gest incalificabil al dlui prim ministru Mihai Tudose, secondat, ca un catel in “aport”,de dl Razvan Dumitrescu. Dl.prim ministru Tudose a spus ca s-a intalnit cu veteranii de razboi care erau colplesiti de nedreptatea care domneste in sistemul pensiilor militare, ei avand pensii/indemnizatii foarte mici. Si a mai adaugat dl Tudose ca acestia sunt oameni care intr-adevar au luptat ! Pai dle prim ministru, eu cred ca , daca intr-adevar a avut loc intalnirea respectiva, nu prea ati inteles bine mesajul veteranilor de razboi: ei v-au reprosat dvs, politicienilor, situatia in care se afla, nu noua , militarilor de astazi! Dvs, politicienii edictati legi, nu noi! Noi suntem “marea muta” tinta batjocorii dvs, asa cum au fost , la timpul lor si veteranii de razboi. Si cum , din pacate sunt si astazi! Am inteles ca ati fost parlamentar, nu? Puteti sa aratati o initiativa legislativa a dvs sau a partidului dvs care sa confirme grija fata de veteranii de razboi ? Sau doar acum ati fost strafulgerat de grija fata de ei?!? Si mai este ceva: am mai auzit chestia cu “…voi in ce razboi ati luptat?” lansata de cine stie ce “intelept”, pe care dvs o preluati altfel, contrapunandu-ne veteranii de razboi , ca “ei chiar au luptat” (adica noi nu am luptat!). Nu m-am asteptat din partea persoanei care indeplineste functia de prim ministru in tara asta sa aiba o gandire atat de …simpla ca sa fiu elegant in exprimare! Dle prim ministru, miltarii fac ce le cere tara condusa(?) de politicieni precum dvs, Dragnea , Tariceanu, Basescu, mai inaintea dvs Ceausescu, si mai inainte, de rege, de Bratieni etc Noua ne-ati cerut sa juram ca ne dam viata pentru tara, ne-ati obligat sa suportam privatiunile si interdictiile vietii militare, sa ne pregatim pentru apararea tarii si a intereselor ei, sa strangem recoltele, sa scoatem carbune, sa construim drumuri,hidrocentrale , canale ,etc Din cele ce spuneti dvs ar rezulta ca avem marea vina ca dvs, politicienii, nu ati implicat tara intr-un razboi, ca sa luptam si noi si sa bine meritam … ce? Situatia veteranilor nostrii de razboi? Rusine dle prim ministru pentru o astfel de gandire! I-ati jignit si pe veteranii de razboi si pe noi! Regret ca nu am putut fi mai concis, dar chiar am simtit nevoia de a argumenta cu extrase din actele normative, tocmai pentru a demonta minciunile proferate la adresa noastra ,de politicieni, secondati(culmea!) de cei care ar trebui sa informeze corect publicul, adica de jurnalisti. Ma documentez pentru inca un material in care voi arata pe ce s-au bazat acesti politicieni si jurnalisti in manipularea opiniei publice in legatura cu pensiile militare. Culmea, veti vedea, pe pensii bazate pe contributivitate si pensii ale magistratilor! Dar toate la vremea lor.