vineri, 5 februarie 2016

Cu mintea limpede si fara graba!

  Cu permisiunea dvs., vreau sa va retin atentia cu o sugestie, si  anume aceea de a nu va grabi cu trimiterea la CMJ, Casa de Pensii  Sectoriala (CPS) a MApN, MAI  etc. a cererilor pentru recalcularea pensiilor! ASA CUM  VAD CA , DIN PACATE, IN MOD GRESIT FAC UNII DIN COLEGII NOSTRI, DAND CURS INVITATIILOR  DESTUL DE ALUNECOASE  FACUTE  DE  CPS PE CUPOANELE DE PENSII CE LE-AM PRIMIT IN ACEASTA LUNA .
Si iata de ce spun eu asa:
1.       Nu este inca lamurita situatia art. 40 din OUG 57/2015 care a modificat miseleste prevederile Legea nr. .223/2015, aceasta aflandu-se in dezbatere parlamentara, in urma careia este posibil :
a.       sa ramana asa cum este,
b.      sa fie modificat,
c.       sa fie abrogat.
2.       Nu sunt emise normele de aplicare a Legii 223/2015. Ce vedeti dvs. pe site-ul MApN si al CPS este un PROIECT ce nu produce efecte juridice! MApN, MAI SRI, SPP etc. nu pot adopta, prin ordin comun, Normele de aplicare a Legii 223/2015 pana nu se lamureste situatia art. 40 din OUG aratata mai sus. In aceste conditii, nu sunt  stabilite, prin norma, cateva aspecte fundamentale, ca de exemplu:
a.       Ce venituri intra concret la calculul pensiei. Prin art 40 din OUG  57/2015 s-au stabilit ce venituri nu pot intra la calculul pensiei, insa nu avem garantia ca  celelalte venituri vor intra toate la calculul pensiei. Traim in Romania !!! 
b.      Nu stim de unde si cum vom obtine informatiile necesare pentru a indentifica acele 6 luni din ultimii 5 ani pe care le vom alege spre a constitui baza de calcul a pensiei. Si va retin atentia ca:
-nu putem lua in calcul datele pe care le avem de la precedentele recalculari, revizuiri etc., de vreme ce insusi legiuitorul afirmat despre acestea ca au multe erori;
-in acele tabele avem niste sume totale, nedefalcate pe elemente care intra sau nu in calcul pentru stabilirea pensiei. Ori noua ne trebuiesc tocmai aceste elemente pentru a opta in deplina cunostinta de cauza!
-nu este clara procedura de elaborare si parcursul documentelor. Exista unele modele de cereri, dar nu sunt stabilite prin norme legal adoptate ce nu pot fi repudiate de emitent!
    Stimati camarazi, inaintand acum cererile de recalculare a pensiilor, in conditiile in care cele mai sus aratate sunt o realitate de necontestat, ne facem un  deserviciu. Servim insa intereselor propagandistice ale guvernantilor! In conditiile in care vom trimite acum cereri de recalculare a pensiilor, fara nici o logica, dand ascultare doar reflexului de subordonare, bun pana la o limita, dar daunator atunci cand este exacerbat, guvernantii vor putea sa afirme pe la televiziuni: ”Uite domnule, pensionarii militari sunt multumiti de Legea 223/2015, de OUG57/2015. Nici nu au asteptat sa apara normele de aplicare ale legii si ne-au si trimis cereri de recalclare a pensiilor!” La fel si in instante, daca vom ajunge acolo!
   Altfel stau lucrurile cu chestiunea grupelor de munca. Cererile referitoare la acestea pot fi depuse, in opinia mea, daca suntem asa de nerabdatori.
  Va rog, stimati camarazi, analizati atent  situatiile prin care trecem, tinand seama ca ne confruntam cu un stat din pacate ostil noua, de vreme ce, in mod repetat, ne batjocoreste. Nu serviti intereselor meschine ale guvernantilor alimentandu-le propaganda nerusinata! Riscam sa ne compromitem interesele, devenind chiar ridicoli! Si de data aceasta, conducerea ANCMRR se constituie in lancieri ai tradarii pentru ca trimit in teritoriu tot felul de modele de cererri de recalculare! De unde stiu ei care vor fi modelele de cereri ce vor fi prevazute de normele de aplicare a l
Legii 223/2015? Au un telefon rosu  cu dl. gl. Maciu &comp., cu CPS? Atunci putem banui si unele complicitati a caror expresie o constituie atitudinea reprezentantilor ANCMRR in cadrul discutiilor de la Comisia de Aparare din Senatul Romaniei.


 Vicepresedinte coordonator Zona Centru

Presedintele Filialei 1 Sibiu a SCMD

Col.(r) Tudosie Stefan