miercuri, 1 februarie 2012

Scrisoare din Armata (I)

Domnului ing.Tudorache Stanescu

Presedintele executiv al Federatiei Asociatiilor de Pensionari din Sistemul Public

Domnule ing(?) Tudorache Stanescu ,

Am avut ororarea de a lectura , cu batista la nas (va voi explica si de ce!), o parte din “productiile” dvs. cu care, de o prea mare bucata de vreme, incercati sa intoxicati societatea romaneasca. De ce le-am citit “cu batista la nas”? Pentru ca este fireasca o minima reactie de aparare in fata “miasmelor portocalii” care emana din epistolele dvs. Cei care “ne citesc” vor intelege mai multe parcurgand prezentul raspuns la abjectiile din “scrisorile” produse de dvs!

Asta ca un scurt preambul. Sa trecem “la chestiune”!

Marturisesc ca , lecturand o parte din “scrisorile” si comunicatele de presa pe care le lansati in Univers, am avut cateva dileme, pe care mi le-am lamurit foarte repede. Iata dilemele si dezlegarile acestora :

A)Cine vorbeste… pardon, cine (le) scrie:

1) ca specie literara - vazand numarul (doar la numar ma refer !)impresionant de “scrisori pierdute” produse de dvs , am crezut, pentru un moment, ca a aparut un nou mare scriitor in literatura romaneasca (fie ea si politica! ). Insa, continutul acestora m-a convins ca dimpotriva, prestatiile dvs nu sunt demne nici de epigonii despre care vorbea Eminescu (iertata fie-mi pomenirea numelui poetului nostru national in contextul care include si “productiile” dvs rezultate din “manuirea grosolana “a condeiului) ;

2) mizeriile din continutul acestor mostre de propaganda portocalie, m-au facut sa ma intreb daca nu cumva le scrie chiar “iubitul presedinte “ , sau primul ministru, sau doamna Udrea ori doamna Culcer ….

Dar , ma rog, vazandu-va numele acolo unde de obicei se semneaza un document, am acceptat ca dvs sunteti autorul acestor “epistole”. Ca ele emana duhoarea “ideologiei” PDL rezultata in urma altoirii ideilor de dreapta pe trunchiul comunist din care provine acest partid , este o alta problema. E problema dvs.!

B) In al doilea rand, acceptand ca dvs sunteti “autorul”( mai mult sau mai putin constient) al epistolelor si comunicatelor de care discutam, m-am intrebat : in considerarea “productiilor”pe care acest om le emana cu obstinatie , cum poate fi el caracterizat?

Cine se arata el a fi?

In contextul amintit, parerea mea este ca sunteti:

1)ca persoana :

a) un semidoct deoarece :

  • sunteti agramat . Iata, din multele existente, doar un exemplu , din “Comunicat de presa”nr.3 din 25 ianuarie 2012:
“Materialele, reiterate mai jos, stau mărturie bunei noastre intenţii de ai trezii la chestiune!”
Pai domnule Tudorache Stanescu , intr-o singura fraza , ati “lovit” mai serios in limba romana decat in noi- pensionarii militari , astfel :
-ati despartit prin virgula locutiunea “reiterate mai jos” de substantivul "materialele"
pe care il caracterizeaza;
-ati scris “ai trezii “ in loc de a-i trezi. Nu va mai explic cum sta treaba cu chestiunea eliziunii unei vocale atunci cand se intalnesc doua vocale. Nici cu cati de”i”se scrie in acest context cuvantul “trezi”. Oricum nu cred ca ati putea intelege . Faptul ca ati “reusit” (sau v-a trimis PCR) la vreo facultate de inginerie, dupa ce poate ati facut liceul la seral, find scutit astfel sa mergeti la o scoala de ofiteri, vad ca va”scuteste“ si de ceva cultura generala! Tot nu va era de folos, nu-i asa?Probabil ca v-a fost suficienta “teoria filetului”cu eterna ei dilemma : pe stanga sau pe dreapta???

(Rog toti inginerii din lume sa accepte scuzele mele! Nu domniilor lor le sunt adresate cele de mai sus, ci numai domnului “ing”Tudorache Stanescu !)

  • nu aveti proprietatea termenilor cu care operati in textele “scrisorilor” dvs.

Tot asa, doar un exemplu din”Scrisoarea deschisa” nr.6 din 2 martie 2011, pag. 4 :

Iresponsabilii, care jelesc o eventuală scădere a actualului cuantum al pensiilor militare –mai corect spus o încercare de reaşezare a acestuia pe baze reale – dacă au bărbăţie, ar trebui să accepte o confruntare tete-a-tete cu subsemnatul, în faţa camerelor de luat vederi, la ore de maximă audienţă, pentru a încerca să-şi susţină aberaţiile!”

Vai, domnule “ing.” Tudorache Stanescu! Chiar sa nu stiti ca sintagma“tete-a-tete” (cum scrieti dvs!) desemneaza o intalnire discreta, “de taina” , in spatele usilor inchise etc Nicidecum o confruntare publica, in fata camerelor de luat vederi!

Ei, daca ati fi lansat invitatia la o confruntare “fata in fata”la un post de telelviziune, ar fi fost altceva . Dar asa , ati ramas la dilema filetului ;

b) un needucat deoarece jigniti aproape cu fiecare cuvant scris atat persoane cat si intregi categorii socioprofesionale. Iata cateva exemple, pentru cei care vor citi prezentul raspuns:haita de derbedei din trusturile de mass-media”; “bestiile, probabil mituite - căci prea sunt turbate !! - de tripleta marilor moguli, menţionaţi mai sus, colportează, colportează, colportează”! “Eu le spun acestor nemernici …”; “denotă irefutabil caracterul jalnic al majorităţii cadrelor militare.”; “…la şcoala de ofiţeri erau admişi numai cei cu dosar de cadre „corespunzător” şi că acolo mergeau numai după ce picau examenul de admitere la facultate…” “;… astăzi în România categoria socio-profesională cea mai puţin pregătită profesional, cea mai coruptă şi totodată, paradoxal, cea mai bine remunerată de societate este cea de magistrat…” etc

Nu cred ca mai este nevoie de alte exemple si comentarii !

c) un om cu ceva probleme psihice, poate chiar psihiatrice.

Studiile si experienta pe care le am imi permit sa recunosc relativ usor un om care are un comportament deviant. Cred ca este cazul dvs . E adevarat, nu am competenta de a pune un diagnostic. Dar sa am o parere pot. Si am dreptul sa o exprim. Mai ales cand se bazeaza pe dovezi scrise , ca in cazul de fata.

In primul rand , va adresati (cu ce legitimitate?!?) tuturor si in numele tuturor! Scrisorile dvs, mai mult sau mai putin pierdute , incep aproape invariabil cu “…Poporului roman …”,

continua cu aproape toate functiile si demnitatile statului si se termina cu ambasadorul SUA la Bucuresti. Mania grandorii domnule, asta va impinge la asa ceva !

Toata "scriitura" pe care o produceti emana un “ego” supraponderal si demonstreaza ca operati o adevarata centrare a Universului in jurul propriei dvs persoane . Va arogati competente cvasi demiurgice spunand , spre exemplu :

“Totuşi le sugerez indivizilor să studieze temeinic cele de mai jos! Eu am răbdare cu ei, şi îi iert, dar dacă nici de această dată nu se pun la punct, îi voi trata ca pe oligofreni!” Sau : “Eu nu glumesc când afirm că…” Ori: “le cer acestor televiziuni să mă invite … Le ofer acestor posturi de TV ocazia să mă „desfiinţeze”, să-şi aducă împotrivă-mi “artileria grea”. Abia aştept !!!”

In opinia mea, in cele ce scrieti, domnule “ing” Tudorache Stanescu, sunt evidentiate unele elemente maniacale ale comportamentului dvs. Obsesia cu care atacati militarii in general, pensionarii militari in special, are deja manifestari maladive cred eu.

Nu stiu ce varsta aveti. Pot sa banuiesc , de vreme ce faceti apel lacei care am făcut armata prin anii “50! Cred ca ar fi bine sa consultati macar un psiholog, daca psihiatrul va sperie ! Regret ca nu va pot acorda respectul pe care , de regula, il acord celor mai in varsta . Motivul este acela ca, parul alb pe care presupun ca-l aveti nu este insotit de intelepciunea fireasca varstei ;

2) din punct de vedere profesional, in ce va priveste , am bunul simt (pe care dvs ati demonstrat clar ca nu-l aveti!), de a nu face aprecieri, in considerarea faptului ca nu am desfasurat nici o activitate comuna, astfel incat sa-mi pot forma o parere.

Pe de alta parte , vreau sa fiu cat se poate de clar : in opinia mea, toate profesiile (meseriile, ocupatiile licite) din lume (inclusiv cea de inginer) au dreptul la respect.

La pag.5 din “Scrisoarea deschisa” nr. 6 din 2 martie 2011 afirmati despre cadrele militare:"Ei nu au cu ce se lăuda decât cu rolul lor de „ şef de echipă” la diverse munci civile, mai mult sau mai puţin onorabile."

Nu pot fi de accord cu conceptia dvs ca unele munci pot fi mai putin onorabile. De loc onorabila este conceptia dvs referitoare la aceasta chestiune;

3) din punct de vedere politic , cred ca este clar ca sunteti unul din ferventii sustinatori ai actualului regim Basescu / Boc/PDL/UDMR/UNPR! Daca nu cumva unul din membrii PDL “acoperiti” in structurile sindicale cu misiuni foarte precise de destructurare a acestora!

Ideile pe care le promovati seamana ca doua picaturi de apa cu cele lansate de ciuma portocalie in frunte cu Basescu , Boc, Udrea, Videanu, Seitan etc

Frumos colorate, cu rezonanta pentru romani dar care , in realitate, transpuse in politicile aplicate de actualii guvernanti, i-au lasat lefteri pe cetatenii nostri! Folositi acelasi limbaj gongoric ca si activistii pedelisti. Atacati cu aceeasi turbare pe cei care care va contrazic. Nu-i vorba, sunteti bine “scolit”! Ca sa va mentineti credibilitatea mai aruncati cu cate … “o floare” si in capul actualilor guvernanti.

Ca si stapanii dvs., sunteti gata sa va aliati cu oricine, doar pentru a va atinge scopul.

O recunoasteti singur, in scris:Mărturisesc că m-a cucerit atunci şi mă gândeam chiar, ca Preşedinte Executiv de mare federaţie de pensionari, să sprijin PC în alegeri, pentru a mi se realiza efectiv dezideratele ...”

Ca si stapanii dvs, produceti adevarate “liste de proscrisi”, cu oameni care va deranjaza, si incercati sa-i anatemizati prin toate mijloacele. Este cazul listei pe care o inserati la pag. 5 din "Scrisoarea deschisa" nr 6 din 2 martie 2011. Iata numai cateva nume ale “dusmanilor poporului” desemnati de dvs cu “manie proletara”: Victor Ciorbea; Alexandru Atanasiu-PSD; Adrian Năstase; Crin Antonescu; Victor Ponta; Daniel Constantin; Mircea Badea; Adrian Cioroianu; Ion Iliescu, Adrian Severin; Mircea Diaconu; Ludovic Orban; Bogdan Ciucă; Dan Voiculescu; Victor Ciutacu; Mugur Ciuvică; Valentin Stan; Monica Tatoiu; Mariana Câmpeanu; Oana Stancu; Cătălin Striblea; Adrian Ursu; Mihai Gâdea; Emil Hurezeanu; Sorin Roşca Stănescu; Mircea Dinescu; Mircea Geoană; Titus Corlăţean; Norica Nicolai; Renate Weber; Gabi Firea si multi altii .

Cine si unde va credeti domnule inginer Tudorache Stanescu?!?

A ! Era sa uit! Ca si stapanul dvs - dl. Basescu, ati reactionat extrem de violent imediat dupa mitingul initiat de SCMD si alte organizatii ale societatii civile. De ce oare?

Va doare faptul ca incepe sa se coaguleze inca o forta care sa lupte cu dictatura instalata in Romania dupa 2009? Va doare ca a inceput “dezghetul” si in Televizunea Romana prin demiterea “trompetei basiste “ dna (colonel cum spun unii! ) Rodica Culcer in urma marsului si a manifestatiei noastre la aceasta institutie ? V-ati intrebat vreodata ce pensie are dna Culcer? Dar cum de a putut, contrar legilor, sa cumuleze pensia cu salariul din bani publici?Nu am vazut vreo scrisoare a dvs pe aceasta tema. Poate exista , dar nu am vazut-o eu. A vazut-o cineva???

Ajuns in acest punct al interventiei mele, trebuie sa marturisesc ca agreez ideea dvs. exprimata in scrisoarea mai sus amintita (singura idee valoroasa, in opinia mea, din toata maculatura respectiva), anume aceea de a nu obosi cititorii .

Prin urmare, inchei aceasta prima parte a raspunsului meu la “scrisorile” dvs, nu inainte de a scrie urmatoarele :

  1. voi reveni, in cel mai scurt timp posibil, cu ultima parte a interventiei mele in care voi incerca , cu date si fapte irefutabile (ca sa-l citez pe dl. ing Tudorache Stanescu!), sa inlatur cel putin o parte din mistificarile prezentate ca fiind adevaruri de acest domn;
  2. rog toate persoanele care citesc prezentul document sa accepte scuzele mele pentru tonul si limbajul ceva mai “acide” pe care le-am folosit.

Acestea nu ma caracterizeaza. Sunt de obicei destul de tolerant.

Va rog sa acceptati insa ca toleranta are si ea o limita ;

De asemenea, va adresez rugamintea de a fi ingaduitori fata de faptul ca nu am folosit diacriticile in acest text . Nu este o chestiune de neglijenta sau de lipsa a respectului . Este consecinta lipsei de timp, precum si a faptului ca am o viteza de tastare mai modesta.

Presedintele Filialei 1 Sibiu a SCMD

Col.(r) Stefan Tudosie