vineri, 26 martie 2010

Agresiune,cinism si pacaleala

De un an si cateva luni asistam, in opinia mea, la o agresiune fara precedent la adresa societatii romanesti, desfasurata (culmea!) de proprii guvernanti! Este greu de crezut, dar din pacate e adevarat faptul ca,sub masca unor idei generoase lansate intr-o campanie mediatica abila si penetranta ,cum ar fi: reforma clasei politice, modernizarea statului, lupta cu coruptia, reforma invatamantului etc guvernantii nostrii de azi urmaresc cu obstinatie obiective ce par neclare, contradictorii,folosind mijloace si procedee care i-ar face sa palesca de invidie atat pe occidentalul Machiaveli, cat si pe balcanicul Dinu Paturica! Este singura explicatie pe care eu o gasesc fata de realitatea ce o traim cu totii.Evident, s-ar putea gasi si alte explicatii, unele care ne-au mai fost servite, ca de pilda:“ceilalti sunt de vina”! Nu merge, deoarece cei care puteau fi de vina nu mai sunt la guvernare. Mai cu seama ca, dinspre cei plecati de la guvernare (sau dati afara, pentru noi tot una e!),bate un vant “independent, “cu irizari de „flacara violeta” si cu parfum de “ stanga moderna.” Sau, eu stiu? Sa fie incompetenta? Nu ma astept sa recunoasca guvernantii asa ceva, cel putin pana ce se va hotara sacrificarea d-lui Boc pe altarul intereselor superioare. Sincer, ma tem ca este vorba de altceva, mult mai grav.

Si, precum bomboana pe coliva,Dumnezeu a vrut ca, dupa ce ne-am lasat pacaliti inca odata de cantecul de sirena al celor ce astazi ne guverneaza,sa mai induram si aceasta criza economica, financiara etc Inceputa in cea mai puternica tara din lume,criza a”migrat” urgent,ca gripa aviara, (porcina) in tarile celelalte, cu predilectie in cele mai saracute, de curand scapate de comunism….Doar FMI si Banca Mondiala trebuie sa aiba cui imprumuta bani cu dobanzi frumusele, fie numai ca si “ centuri de siguranta”. Trebuie sa avem si noi “falitii nostri, ”de preferinta din randul operatorilor economici autohtoni, mici sau mijlocii etc Desi deranjaza si pe cei aflati la guvernare, criza economica si acordul cu FMI le creeaza mari oportunitati in a-si motiva si masca actiunile, invocandu-le ori de cate ori iau masuri dureroase pentru multi dintre romani, dar din pacate ineficiente, dupa cum vedem cu totii.

Dar ca sa nu ma indepartez de cele aratate in primele randuri, voi incerca sa arat in continuare cateva elemente pe care se sprijina aceasta opinie si justifica titlul acestei modeste incercari de analiza realitatile pe care le traim.

Dupa parerea mea, coeziunea societatii romanesti a fost grav afectata prin actiunile consistente si repetate de instigare a unor categorii sociale impotriva altora. Toata tara a putut vedea si auzi, pe toate posturile de televiziune si de radio, cuvantarile sefului statului, si mai ales ale primului ministru, urmate ca un ecou de interventiile altor demnitari din arcul puterii, care revarsau un amestec de minciuni si jumatati de adevaruri referitoare la pensiile si salariile anumitor categorii socioprofesionale. Sa exemplificam:

  • in esenta,s-a afirmat cu obstinatie ca, in calitate de “clientela politica”, in dispretul romanilor, anumite categorii socioprofesionale si-au facut “legi speciale”prin care si-au asigurat “salarii si pensii nesimtite”. Nicaeri in lume nu exista asa ceva – au afirmat cei mai sus aratati. Hai sa despartim minciuna de adevar:

-la capitolul adevar putem consemna:

-exista anumite categorii socioprofesionale pentru care, datorita privatiunilor si solicitarilor la care sunt supuse pe timpul si chiar dupa exercitarea profesiilor respective,legiuitorul a edictat norme privind salarizarea si pensionarea acestora care deroga de la normele generale in materie.In stiinta dreptului, normele care deroga de la normele generale sunt denumite “norme speciale”;

-la capitolul mistificare se pot consemna urmatoarele:

-nu este posibil ca intregi categorii socioprofesionale sa devina „clientela politica”, oricata coeziune intre membrii lor ar avea acestea.Nu am auzit ca, undeva in lumea asta ,militarii sau judecatorii de pilda sa fie clientela politica a unui partid sau altul;

-legile nu „se fac” de anumite categorii socioprofesionale ci se adopta de Parlamentul Romaniei.Ba mai mult, o parte din aceste categorii socioprofesionale nu au avut niciun cuvant de spus la elaborarea legilor respective, asa cum este cazul militarilor care nu au organizatii de tip sindical,profesional etc care sa-i reprezinte si sa negocieze in numele lor in cadrul procesului de legiferare.In cazul acestora, proiectul legilor respective a fost intocmit la nivel de minister (care, sa ne amintim,are o conducere politica), s-au aprobat in Guvern, au fost adoptate de Parlament si, in fine, promulgate de Presedintele Romaniei.Chiar toate aceste entitati au putut promova legi „nesimtite’ ?

-a fost deturnat sensul stiintific al sintagmei „lege speciala,”conferindu-i-se conotatii care sugereaza privilegii oculte.Nimic mai putin adevarat:legile respective au fost edictate cu respectarea tuturor normelor in materie si au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei ;
- nu este adevarat ca numai la noi in tara exista astfel de sisteme de salarizare si pensionare. In cvasitotalitatea statelor din Europa ,in S.U.A. etc exista categorii socoioprofesionale(in buna masura aceleasi ca la noi) ale caror drepturi salariale si de pensie sunt reglementate prin norme derogatorii de la normele comune;

  • cu patetism, s-a afirmat ca salariile si pensiile respectivelor categorii socio- profesionale sunt pensii speciale care se constituie in adevarate privilegii, sfidand astfel principiul constitutional al egalitatii cetatenilor.

Nimic mai fals! Si asta pentru ca:

-dupa cum nu exista „legi speciale”in sensul sustinut de guvernantii nostrii, nu exista nici „ pensii speciale”.Exista insa ,cu un temei deplin legal, pensii ocupationale;

-existenta acestor pensii de tip ocupational nu incalca principiul constitutional al egalitatii cetatenilor ci, dimpotriva, intr-un fel chiar il restabileste.Unor categorii socioprofesionale (militari,magistrati, poli etc), adesea prin legi organice, li se interzice exercitiul unor drepturi si li se stabilesc in sarcina obligatii in plus fata de ceilalti cetateni,mergand chiar pana la sacrificiul vietii in cazul militarilor si al politistilor. Recunoscand aceasta inegalitate de drepturi si obligatii creata prin lege intre cetatenii sai, Statul, prin norme derogatorii de la norma generala , acorda unele compensatii celor care au de suportat respectivele privatiuni, sub forma unor slarii si pensii adecvate acestei situatii.

Daca tot vorbim de privilegii, sa vorbim de veniturile slariale ale clientelei politice instalate in posturi de conducere la companile nationale, prin consillile de administratie ‚pe la bancile la care statul este actionar etc Este plina presa noastra de exemple de acest fel, cat si de motivatii oferite de unii ministri pentru mascarea acestor situatii jenante in contextul prervederilor legale, adoptate imediat dupa alegerile parlamentare, cu privire la aceste venituri salariale.

Uzand de acest amestec toxic de adevaruri trunchiate si minciuni sfruntate, guvernantii nostri au reusit sa ne insele si, in numele unor false principii de echitate sociala,sa ne instige unii impotriva altora: cei care lucreaza in sectorul privat impotriva bugetarilor,cei aflati in activitate impotriva pensionarilor, diversele categorii de pensionari intre ele, civilii impotriva militarilor etc Pacaleala care ni se administreaza este evidenta deoarece:

-in realitate, nu avem de-a face cu pensii nesimtit de mari ci cu pensii nesimtit de mici! Exista intr-adevar unele situatii punctuale ( nu in cazul militarilor si nici in al politistilor), in care, prin intepretarea abuziva a prevederilor legale, s-au calculat pensii foarte mari. Insa aceste situatii pot si trebuie sa fie rezolvate tot punctual;

-pentru cei cu pensii nesimtit de mici nu se face nimic, desi acestea ar trebui sa constituie preocuparea principala ;

-se doreste o aplatizare a diferntelor dintre salarii precum si dintre pensii, dar in saracie, adica nu prin apropierea valorilor celor mici de valorile celor mari ci invers, prin diminuarea salariilor si pensiilor mai mari astfel incat sa para ca s-au redus diferentele. Cine are de castigat? Nimeni! Pensiile nesimtit de mici vor ramane tot mici, iar la”masa saraciei” se vor adauga si alte categorii sociale.

Un al doilea element de esenta al societatii romanesti afectat de politica „originala” a actualilor guvernanti este increderea in statul de drept.

Este bine stiut ca statul de drept implica domnia legii.In virtutea acestui principiu, este necesara o ordine de drept in care locul suprem il ocupa Constitutia, existand obligatia organelor de stat, a organismelor sociale si a cetatenilor sa se supuna legii. Legalitatea presupune respectarea principiilor dreptului,a normelor si procedurilor cuprinse in izvoarele de drept, intemeindu-se pe legitimitate si pe respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor.In principiu, aceste aspecte, insusite si aplicate de guvernanti , confera guvernatilor incredere in statul de drept.

Din pacate, in tara noastra realitatea este cu totul alta! Ne putem intreba, cu deplin temei,despre ce stat de drept vorbim daca Guvernul, spre exemplu:

-nu pune in aplicare unele legi adoptate de Parlament si promulgate de Presedintele Romaniei (a se vedea legea privind cresterile salariale ce se acorda cadrelor didactice).

Sa nu uitam, ratiunea de a fi a oricarui guvern (si a intregii administratii publice de fapt) intr-un stat de drept este tocmai aplicarea legii!

-prin normele adoptate incalca un drept fundamental al cetatenilor-dreptul la munca(interzicerea cumulului pensiei cu salariul, de la o anumita valoare a pensiei in sus);

-incalca principiul de drept unanim recunoscut in toata lumea,acela potrivit cu care, un drept legal dobandit devine un drept castigat care nu poate fi anulat.Este cazul drepturilor de pensie dobandite de militarii aflati in rezerva, de politistii pensionati de magistratii aflati in pensie etc Atata vreme cat nu se poate proba in sarcina indivizilor din categoriile mai sus enuntate ca au obtinut pensiile prin frauda, acestea nu se pot anula, recalcula etc Sa nu uitam ca vinovatiile si sanctiunile se stabilesc individual!

- incalca principiul constitutional al neretroactivitatii legii(a se vedea prevederile referitoare la recalcularea pensiilor „speciale” sau „nesimtite”cuprinse in proiectul legii unitare a pensiilor). Sa remarcam ca, in conceptia guvernantilor nostri actuali, militarii politistii, magistratii si alte categorii socioprofesionale pentru care sunt reglementate sisteme de pensii ocupationale, sunt tratati mai rau decat delicventii! Iata cum: Constitutia stipuleaza o exceptie de la principiul neretroactivitatii legii in domeniile penal si contraventional. In virtutea acestei exceptii, in domeniile enuntate, la concursul dintre legi, daca legea penala / contraventionala care intra in vigoare este mai favorabila delicventului, i se aplica aceasta lege, chiar daca fapta a fost savarsita sub imperiul legii care iese din vigoare(retroactivitatea legii penale/contraventionale mai favorabile). Iar daca, in aceeasi situatie,legea care iese din vigoare este mai favorabila delicventului, se va aplica aceasta lege(ultra activitatea legii penale/contraventionale).Sa remarcam ca acest principiu de esenta umanista se aplica persoanelor care au savarsit infractiuni sau contraventii!In cazul nostru, legea unitara a pensiilor nu apartine domeniilor penal si contraventional si ca atare nu face obiectul exceptiei de la principiul neretroactivitatii(nu poate retroactiva!).Presupunand prin absurd ca aceasta lege ar putea retroactiva, principiul umanist al aplicarii legii mai favorabile nu ar functiona pentru militari, politisti, magistrati etc deoarece li s-ar aplica legea mai defavorabila . Poate pentru ca nu suntem delicventi!

In aceste conditii,ma intreb eu: pot guvernantii nostri sa pretinda cetatenilor sa respecte legea?

Sa fim de-acord ca , moral vorbind ,luand in considerare fie si numai exemplele aratate, nu au dreptul sa o faca.Legal insa, au acest drept! Noi li l-am acordat prin votul nostru, lasandu-ne pacaliti de promisiunile lor! Din pacate,cel putin pentru un timp, acesta este un hotar (artificial) intre aspectul moral si cel legal al problemei. In mod normal, moralitatea si legalitatea ar trebui sa tinda a se suprapune,insa in mod real, astazi vedem ca au o tendinta spre divergenta. Parca traim cu totii un cosmar in care guvernantii nostri, jucandu-se de-a soarecele si pisica cu noi,ne servesc tot felul de pacaleli cinice. In opinia mea , o astfel de pacaleala cinica, administrata „cu dedicatie” celor cu pensii mici, sunt prevederile din proiectul legii unitare a pensiilor care statueaza mecanismul de crestere a pensiilor in viitor. Aplicarea acestui mecanism va duce la diminuarea treptata a tuturor pensiilor!

In aceste conditii, apare ca legitima si inevitabila intrebarea:ce doresc, ce urmaresc in realitate guvernantii nostri?

Impreuna cred ca ca putem gasi raspunsul la aceasta intrebare, daca vom dori cu adevarat !

Presedintele Filialei 1 Sibiu a SCMD

Col.(r) Tudosie Stefan

marți, 16 martie 2010

parerea unui specialist!

"Eliminarea pensiilor militare e neconstituţională, populistă şi antieuropeană"
...
Tue, March 16, 2010 5:18:49 PM
From:
Leontin Ionescu
...
Add to Contacts
To:

FOSTUL ŞEF AL SERVICIULUI PENSII MILITARE DIN MAPN PENTRU JURNALUL NAŢIONAL

"Eliminarea pensiilor militare e neconstituţională, populistă şi antieuropeană"



În urma deciziei scandaloase a premierului Emil Boc de a recalcula pensiile militare, col (r). Marian Constantin, fost şef al Serviciului pensii militare din MApN face câteva precizări foarte importante despre acest subiect fierbinte şi care a provocat serioase dezbinări între diversele categorii de pensionari.


Una din preocupările importante ale actualului Guvern este, cu siguranţă, finalizarea şi transmiterea la Parlament, în vederea adoptării, a proiectului de lege privind sistemul unitar de pensii publice din Romania. Nimic de comentat în legătură cu justeţea preocupărilor actualilor guvernanţi dacă rezultatul acestor preocupări s-ar materializa în acte normative fundamentate pe normele de drept constituţional şi pe directivele UE din care România face parte. Cum până în prezent actualul Guvern a demonstrat că acţionează în mod pompieristic, elaborând pe genunchi legi, ordonanţe de urgenţă şi hotărâri care în cele din urmă s-au dovedit a fi neconstituţionale, iar proiectul legii privind sistemul unitar de pensii publice este o continuare a practicii Guvernului de încălcare a drepturilor constituţionale ale unor categorii de cetăţeni ai României, vreau să atrag atenţia opiniei publice cât şi forului legislativ despre această situaţie alarmantă. Astfel, din proiectul legii privind sistemul unitar de pensii publice, elaborat de Ministerului Muncii, rezultă că legea sistemului unic de pensii include şi pensiile cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale.


BOC BATJOCOREŞTE TRADIŢIA DE LA CUZA
Includerea în sistemul unitar de pensii a pensiilor militare este neconstituţională, populistă şi contravine legislaţiei europene în domeniu. În sprijinul acestei afirmaţii aduc următoarele argumente:

1. Sistemul pensiilor militare de stat este reglementat de Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, lege organică adoptată de Parlamentul României; acestă lege respectă principiile generale prevazute la art. 2 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, exceptând situaţiile specifice sistemului militar
Modul în care această lege reglementează sistemul pensiilor militare de stat, reflectă recunoaşterea şi recompensa acordată de statul român cadrelor militare, la sfârşit de carieră, pentru activitatea desfăşurată sub drapel, o activitate specială, pusă în slujba poporului român, destinată apărării suveranităţii şi independenţei statului român şi mai nou a securităţii europene şi euro-atlantice, o activitate plină de riscuri grave şi responsabilităţi însemnate, grevată de o serie întregă de privaţiuni specifice serviciului militar.


2. De la înfiinţarea sa şi până în prezent, sistemul pensiilor militare din România nu au fost niciodată un sistem contributiv, acesta fiind finanţat integral şi continuu de la bugetul de stat (art. 5 alin. (2) din Legea 164/2001
De la domnitorul Alexandru Ioan Cuza, cînd au fost înfiinţate pensiile militare de stat şi până în zilele noastre, acestea nu au făcut parte dintr-un sistem contributiv de pensii, fiind finanţate integral şi permanent de la bugetul de stat (caracter tradiţional şi non-contributiv; vezi Decretul 141/1967; Decretul 214/1977, Legea 164/2001); altfel spus, în toată istoria sistemului pensiilor militare din România nici cadrele militare şi nici sistemele din care acestea au făcut parte nu plătit vreo contribuţie la fondul de pensii, cu excepţia contribuţiei la fondul pentru pensia suplimentară.


3. Sistemul pensiilor militare de stat, reglementat de Legea nr. 164/2001 face parte din sistemele ocupaţionale de pensii guvernate de directivele Comunităţii Europene
Potrivit concluziilor rezultate în cadrul reuniunii bilaterale desfăşurate la Bruxelles în Ianuarie 2007 între experţii comunitari şi reprezentanţii instituţiilor naţionale din România, care gestionează sisteme speciale de securitate socială, inclusiv pensii, actualul sistem al pensiilor militare de stat face parte din sistemele ocupaţionale de pensii guvernate de Directiva 86/378/EEC, amendată prin Directiva 97/96/EC adoptată în considerarea jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie. Conform reglementărilor comunitare, criteriile decisive pentru încadrarea unui sistem de securitate socială ca sistem ocupaţional sunt îndeplinite în totalitate de actuala lege a pensiilor militare de stat din România, respectiv:
- această lege se referă la o categorie particulară de lucrători - cadrele militare, aşa cum sunt acestea definite de Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare
- acordarea pensiei este direct legată de durata serviciului militar
- pensia este calculată prin raportare la ultimul salariu al lucrătorului (ultima soldă a cadrului militar)

Aşadar, având în vedere că actuala lege a pensiilor militare de stat din România îndeplineşte ad-literam criteriile sistemelor ocupaţionale de pensii, intenţia actualului Guvern de a desfiinţa sistemul pensiilor militare de stat şi afilierea cadrelor militare la sistemul public de pensii (sistemele legale) contravine legislaţiei europene privind sistemele de securitate socială. În toate statele membre NATO şi UE sistemele de pensii militare sunt reglementate fie prin legi speciale, diferite de cele civile. Cuantumul pensiei militare de stat în statele membre NATO şi UE este de cca 70 % din valoarea ultimei solde lunare brute acordată înainte de pensionare (media soldelor pe trei sau şase luni) indiferent de grad sau funcţie. De exemplu: Ungaria - 65 %; Olanda - 70%; Marea Britanie - 72,5%;Germania - 75%; S.U.A. - 75 %; Norvegia - 76%; Italia - 80%. În România pensia militară de stat reprezintă 60% din solda lunară brută din ultima lună de activitate (media soldelor pe ultimele şase luni) la care se adaugă procente suplimentare în funcţie de depăşirea vechimii standard în serviciu şi/sau condiţiile de muncă în care cadrele militare şi-au desfăşurat activitatea. Potrivit Tratatului de aderare la UE, în cadrul unei situaţii în care există neconcordanţă între prevederile legale naţionale şi cele europene, prevederile legislaţiei europene primează în raport cu legislaţia naţională.


4. Perioadele în care militarii au avut calitatea de cadru militar in activitate, sau de funcţionar public cu statut special, în institutiile din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională nu pot fi asimilate stagiului de cotizare, în sensul celor prevăzute la art. 49 alin.(1) din proiectul legii sistemului unic de pensii
Anii de vechime în serviciu în calitate de cadru militar în activitate sau de poliţist nu pot fi asimilaţi stagiului de cotizare întrucât, în aceste perioade, deşi nu au contribuit la fondul de sigurări sociale, cadrele militare şi poliţiştii au realizat venituri care se iau în calcul la stabilirea sau recalcularea pensiilor acestora. De asemenea aceste perioade nu pot fi considerate nici stagii de cotizare în sensul celor prevăzute la art. 16, lit. b) din proiectul de lege, deoarece în aceste perioade cadrele militare şi poliţiştii au realizat venituri dar nu au cotizat la fondul de asigurări sociale; considerăm că o astfel de abordare încalcă normele elementare de echitate socială în sensul că, prin proiectul legii sistemului unic de pensii se alocă la fondul de asigurări sociale o categorie de cetăţeni care nu a contribuit la acest fond, respectiv pensionarii militari şi poliţiştii.


5. Un drept câştigat printr-o lege nu poate fi anulat sau diminuat printr-o altă lege
Conform prevederilor art. 175 din proiectul de lege a sistemului unic de pensii, cuantumul pensiilor militare în plată se recalculează în baza punctajului mediu anual, urmând ca plata acestora să se facă în noul cuantum începând cu data încheierii procesului de recalculare. Menţionăm că o astfel de măsură este neconstituţională întrucât un drept câştigat printr-o lege nu poate fi anulat sau diminuat printr-o altă lege. Astfel, potrivit art. 7 din Legea nr. 164/2001 drepturile de pensie, stabilite în baza acestei legi, sunt imprescriptibile şi nu pot fi cedate total sau parţial. Asta înseamnă că pensiile aflate în plată, stabilite sau recalculate în baza Legii nr. 164/2001, nu pot fi diminuate sau anulate prin recalculare pe baza principiilor stabilite de legea unica a pensiilor.


6. Imposibilitatea stabilirii, în cadrul termenului general de prescripţie, a veniturilor realizate de cadrele militare sau de poliţişti a veniturilor care se iau în calcul la stabilirea sau recalcularea pensiilor acestora, potrivit noii legi.
Este binecunoscut faptul că militarii nu au avut şi nu au carte de muncă în care să fie înscrise veniturile lunare şi sporurile realizate de către aceştia de-a lungul carierei. Soldele lunare realizate de cadrele militare sunt înscrise doar în statele lunare cu soldele militarilor.
În decursul carierei lor militarii au fost mutaţi dintr-o unitate în alta sau dintr-o garnizoană în alta şi chiar dintr-un minister în altul (de exemplu: din Ministerul Apărării Naţionale în Ministerul de Interne sau Serviciul Român de Informaţii etc.). De asemenea unele cadre militare erau încadrate într-o unitate fără serviciu financiar, astfel că acestea luau soldele de la altă unitate militară. În aceste condiţii pentru a determina veniturile realizate de un cadru militar în decursul carierei sale, să spunem de 30 de ani, trebuie cunoscute unităţile în care acesta a lucrat şi apoi consultate 360 de state de solde care pot fi depozitate dispersat, pe unităţi în cel puţin 4 depozite de arhive (2 la Piteşti, 1 la Ploieşti şi 1 la Constanţa). Alte arhive cum ar fi la Ministerul de Interne sunt depozitate pe inspectorate sau centralizat, pe minister. Pe lângă toate acestea, conform legii, statele de solde se păstrează 50 de ani astfel că pentru unele cadre militare unele din statele de solde au fost distruse.

Iată de ce afirmăm că este imposibil pentru a determina, în termenul de cinci luni, veniturile realizate de cadrele militare necesare recalculării pensiilor conform prevederilor art. 175 din proiectul legii unitare a pensiilor. În aceste condiţii cine va răspunde pentru neplata la timp a drepturilor de pensie recalculate? Ce pensii vor primi acei pensionari cărora nu li s-au determinat veniturile realizate? Pot aştepta pensionarii în vârstă de 70-90 de ani 2-3 ani sau mai mulţi să li se recalculeze pensia?
Acestea sunt principalele argumente pentru care, noi, cadrele militare în activitate, în rezervă şi în retragere susţinem menţinerea actualului sistem al pensiilor militare de stat. Prin încălcarea principiilor de drept constituţional cuvenite militarilor, precum şi a principiilor stabilite de legislaţia Uniunii Europene în materie de asigurări sociale, Guvernul României îşi asumă o mare responsabilitate, greu de cuantificat în acest moment.
Colonel (r) Marian Constantin, doctor în ştiinţe militare, fost şef al serviciului pensii militare din Ministerul Apărării Naţionale


luni, 15 martie 2010

Informare-15.03.2010

Continuand seria actiunilor destinate obtinerii sprijinului parlamentarilor sibieni pentru apararea demnitatii si a drepturilor noastre, astazi am avut o intalnire cu domnul deputat PSD Mircea Silvestru Lup. Am constatat cunoasterea si preocuparea domnului deputat fata de situatia umilitoare in care plaseaza guvernantii cadrele militare in activitate si in rezerva (retragere), prin declaratiile publice pe care le fac si prin proiectele de acte normative promovate de acestia. Din discutii a rezultat preocuparea parlamentarilor PSD pentru identificarea solutiilor optime cu privire la pastrarea actualului sistem de pensii ocupationale pentru militarii din intreg Sistemul National de Aparare si pentru politisti, sau instituirea unui alt sistem de pensii de tip ocupational corespunzator , compatibil cu sistemele de pensionare ale acestor categorii socioprofesionale din statele membre UE si NATO. Domnul deputat Lup a afirmat ca,daca nu va fi posibil acest lucru, datorita majoritatii de care dipune "arcul guvernamental," se va actiona pentru ca eventuala noua legislatie in domeniul pensiilor sa se aplice numai persoanelor care vor intra in Armata, SRI,SPP, SIE, STS, Jandarmerie,Politie etc incepand cu o data ce se va prevede in textul legii unice a pensiilor. Se considera ca inadmisibila aplicarea retroactiva a legii pentru cei deja pensionati, prin recalcularea pensiilor ce se intentioneaza a se dispune in textul noii legi a pensiilor.Iar pentru militarii si politistii aflati in serviciu, afirma domnul deputat, ar insemna schimbarea regulilor in timpul jocului, cu afectarea grava a situatiei acestora. Se mizeaza, cu siguranta, pe constrangerile situatiei de criza - lipsa locurilor de munca-ceeace i-ar putea determina pe militarii in activitate si pe politistii sa accepte noile reglementari si sa ramana in continuare in Armata, SRI, SPP, Politie etc
Se pare ca pe acest scenariu mizeaza guvernantii nostri! Dar, avand in vedere ca alte tari, conduse cu adevarata competenta,dau semne ca ies din criza,s-ar putea sa se insele si sa cosntate masive iesiri de personal din sistemele de aparare ,ordine publica si siguranta nationala si prea putine intrari sau chiar de loc.Poate in alte tari este nevoie de oameni bine pregatiti, cu verticalitate morala, seriozitate,determinare etc Omul isi asuma riscurile si privatiunile serviciului militar dar se asteapta si la recunoasterea acestora sub forma respectului pe care il merita si a drepturilor ce i se acorda.Patriotismul nu inseamna sa accepti sa fii deposedat de statul pe care il slujesti sau l-ai slujit ca militar si, in acelasi timp, ca agricultor ,constructor ,sapator de canale,miner etc de drepturile ce ti-au fost acordate prin legi democratic adoptate. Ar trebui sa nu uite domnii guvernanti ca noi, cei ce ne-am servit Tara sub juramant militar, ne-am intemeiat toata viata pe prevederile acestor legi care ne-au interzis exercitiul unor drepturi si ne-au pus in sarcina obligatii in plus fata de ceilalti cetateni. Este normal si moral sa beneficiem,la sfarsit de cariera, de o pensie decenta si mai ales sa ne asteptam ca statul pe care l-am slujit sa nu ne spuna cu cinism : nu mai este valabil ce-am stabilit prin lege!. Altfel,nu ne ramane decat sa constatam ce "dulce este glontul patriei." Cine stie, poate maine se incearca si cu cianura pentru cei aflati in pensie! Eu sper sa rezistam!(comentariul meu)
Presedintele Filialei Sibiu a SCMD
col.(r) Tudosie Stefan

sâmbătă, 13 martie 2010

Informare-13.03.2010
Si astazi,urmarind indeplinirea obiectivelor ce ni le-am propus, am continuat seria intalnirilor cu parlamentarii sibieni care, in mod firesc, ne reprezinta si pe noi in Parlamentul Romaniei.
Am prezentat in cadrul intalnirii cu domnul Ioan Cindrea-deputat PSD, pozitia SCMD fata de actele normative intrate in vigoare si proiectele de acte normative depuse la Parlamentul Romaniei care, ignorand prevederile Constitutiei Romaniei,principiile de drept si chiar normele bunului simt, aduc grave prejudicii drepturilor noastre legal dobandite.
Am subliniat faptul ca , din moment ce serviciul militar(in Armata, structurile militare ale M. A.I., S.R.I., S.I.E., S.P.P. etc) precum si serviciul politistilor impun restrangerea exercitiului unor drepturi, munca nenormata, asumarea unor riscuri, angajamentul de sacrificiu al vietii pentru apararea tarii, a ordinii si sigurantei publice etc drepturile ce se acorda acestor categorii socio-profesionale NU sunt privilegii! S-ar putea vorbi de privilegii daca si numai daca am avea aceleasi drepturi si obligatii ca toti ceilalti cetateni ai tarii.Ori noi putem exercita mai putine drepturi si avem mai multe obligatii.
Domnul deputat Ioan Cindrea a fost de acord cu cele expuse, aratand ca este o diversiune si denumirea de"speciale" ce se alatura pensiilor noastre, diversiune care are ca tinta crearea de frustrari la celelalte categorii sociale si''descarcarea"acestor frustrari in animozitati fata de militari,politisti, magistrati etc Pensiile noastre sunt de fapt pensii ocupationale,nu speciale.
Am convenit ca si denumirea de "lege speciala"este deturnata de la sensul ei juridic (norma speciala =norma care deroga de la norma generala), atribuindu-i-se sensul de de "privilegiata", imorala.
Am inmanat domnului deputat Ioan Cindrea un documentar privind pensiile militarilor si ale politistilor in unele state membre UE si NATO.
Domnul deputat Ioan Cindrea ne-a asigurat de sprijinul domniei sale atat in cadrul comisiei parlamentare din care face parte cat si in plenul Camerei Deputatilor.
Deasemenea, joi 12.03. 2010 , dl col(r)Borcan Constantin, in baza mandatului incredintat, a avut o intalnire cu domnul senator PDL Ion Ariton ,ocazie cu care a prezentat aceeasi problematica, solicitand totdodata o intalnire a parlamentarului PDL cu membrii Filialei noastre. S-a obtinut acordul de principiu, urmand ca pana joia urmatoare dl col.(r)Borcan sa tina legatura cu domnul senator Ariton pentru stabilirea detaliilor necesare.
Presedintele Filialei Sibiu aSCMD
col(r) Tudosie Stefan

joi, 11 martie 2010

Informare

Inca de la inceputul activitatii noastre ca filiala a SCMD, doresc sa existe ocomunicare permanenta intre Biroul Operativ Judetean si membrii Filialei, fapt pentru care, de cate ori desfasuram actiuni, voi posta o informare despre acestea. Va adresez rugamintea de a consulta aceste informari,precum si de ne trimite sugestiile,propunerile si parerile dumneavoastra la adresele de e-mail: tudosie_stefan@yahoo.com; stefan.tudosie@ gmail.com, precum si la adresele celorlalti membrii ai biroului. Se pot posta si comentarii la aparitiile de pe blog ,materiale etc
Sa incepem!
Astazi 11.03.2010,col(r) Tudosie Stefan si col(r)Borcan Constantin, in calitate de membri ai biroului operativ,cat si ca membri ai filialei Sibiu a ANCMR, am participat la adunarea generala a acesteia, cu intentia de a face cunoscuta infiintarea Filalei Sibiu a SCMD si a prezenta dorinta noastra de colaborare. Va informam ca atitudinea conducerii centrale a ANCMR, exprimata prin cuvantul dl-ui gl(r) V. Dumitrescu la adresa SCMD este ostila, aproape virulenta.Peste zece minute din cuvantul dl-ui general au fost consacrate anatemizarii noastre, sfarsind cu amenintarea excluderii din ANCMR a celor care sunt si membri ai SCMD.Pentru a nu ne cobori la nivelul demonstrat de alocutiunea dl-ui gl(r), am transmis un mesaj de respingere a asertiunilor respective, alaturi de deschiderea noastra spre colaborare pentru apararea drepturilor noastre legal dobandite, subliniind ca aceste obiective ne sunt comune si ar trebui sa ne uneasca, nu sa ne desparta. Mesajul nostru a fost aplaudat de o buna parte din cei prezenti.
Tot astazi, in calitate de presedinte al Filialei, am avut o intalnire cu doamna senatoare(PNL) Minerva Boitan si cu domnul deputat(PNL) Mircea Cazan pe parcursul careia am prezentat pozitia SCMD cu privire la adevarata agresiune ce se desfasoara impotriva demnitatii militarilor si a drepturilor conferite acestora prin acte normative apartinand statului de drept, sustinute de noi prin munca si privatiuni pe parcursul a zeci de ani. Pot sa va informez ca ,spre bucuria mea, cei doi parlamentari erau la curent cu problemele noastre si ne-au promis sprijinul deschis, in Parlamentul Romaniei, pentru rezolvarea acestora.
Pentru ziua de maine, am delegat pe dl.col.(r) Borcan Constantin-viceprsedinte al Filialei, sa aiba o intalnire cu dl.senator(PDL) Ion Ariton, solicitandu-i cu acest prilej sa accepte o intalnire cu membrii Filialei, cat mai curand posibil(poate chiar joia urmatoare). Va vom tine la curent in continuare cu activitatile ce le vom desfasura.
Va rog sa trimiteti pe adresele de e-mail mai sus aratate propuneri privind programul de activitati al filialei si orice alte sugestii!
Presedintele Filialei Sibiu a SCMD
col.(r)Tudosie Stefan

marți, 9 martie 2010

Alaturi de camarazi!

Militarii disponibilizati din garnizoana Sibiu au decis sa se alature camarazilor lor in adevarata lupta ce se desfasoara pentru apararea demnitatii si onoarei celor ce slujesc TARA sub drapel!
Astfel,au raspuns invitatiei lansate de comitetul de initiativa peste cincizeci de ofiteri, maistri militari si subofiteri in rezerva care au participat la adunarea de constituire a Flialei 1 Sibiu a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate(SCMD).Din partea conducerii la nivel national a SCMD a participat presedintele acestuia dl col(r)Mircea Dogaru, si dl lt. col(r)Apostol Catalin. Infiintarea filialei a fost decisa in unanimitate. Prin vot a fost desemnata conducerea filialei, astfel:presedinte-col(r)TudosieStefan; vicepresedinti:col(r) Borcan Constantin,col(r)Ionascu Leontin, cdor(r)Ivan Alexandru; secretar-col(r) Tudorica Marian Sorin.
Ne dorim ca, o data cu infiintarea Filialei Sibiu a SCMD, demersurile pentru apararea demnitatii, onoarei si drepturilor legal dobandite de militari sa aiba unul din pilonii sai de baza la Sibiu!Nu poate fi altfel pentru faptul ca Sibiul, cu institutiile de invatamant militar si cu celelalte unitati militare pe care le-a avut si inca le mai are ,constitue una din cele mai importante garnizoane ale Romaniei. Ne asumam raspunderea sa actionam in acest sens,dar nu singuri, ci intotdeauna impreuna cu colegii nostri din garnizoana Sibiu! Adresam invitatia de a ni se alatura tuturor celor care cred ca trebuie sa actionam, cu mijloace legale, dar ferm si cu demnitate pentru a ne apara drepturile castigate conform legii, dupa zeci de ani de munca si privatiuni! Nu conteaza ca unii am lucrat in armata, altii in jandarmerie, politie, SRI etc Important este sa fim uniti in apararea demnitatii, onoarei si drepturilor noastre!
Presedintele Flialei SIbiu a SCMD
col(r) Tudosie Stefan

duminică, 7 martie 2010

Von: constantin borcan costinb26@yahoo.com
An: sindicatulcmd@yahoo.de
Gesendet: Dienstag, den 2. März 2010, 22:13:54 Uhr
Betreff:

Infiintarea Filialei Sibiu: 08.03 12.00

Stimati colegi, cred ca a sosit timpul ca si noi, cadrele militare in rezerva si disponibilizate din garnizoana Sibiu, puternic centru universitar si de invatamant militar , sa ne unim randurile, sa ne exprimam opinia, sa luam atitudine. Toate acestea pot deveni realitate in Filiala Sibiu a Sindicatului Cadrelor Militare Dsponibilizate si in Rezerva.

Constituirea filialei va avea loc pe 08.03, ora 12.00 la Cercul Militar Sibiu.

Din partea S.C.M.D. participa presedintele sindicatului , col.(r) Dogaru Mircea.

Col. (r): Constantin Borcan

telefon ct. 0743 100380